יום רביעי, 13 בספטמבר 2017

טריגו' במישור ושאלות מילוליות

חזרנו היום על טריגונומטריה ותרגלנו פתרון שאלות מילוליות.

השלבים בפתרון שאלות בטריגונומטריה:

  • זיהוי משולשים ישרי זווית "פתירים", כלומר כאלה שיש להם זווית וצלע (ניצב או יתר) או שתי צלעות (שני ניצבים או ניצב ויתר).
  • זיהוי הזווית הנתונה או המבוקשת, סימון היתר, וסימון הניצבים ביחס לזווית המעניינת: ניצב ליד הזווית או ניצב מול הזווית.
  • שימוש בסינוס (ניצב מול הזווית חלקי היתר), קוסינוס (ניצב ליד הזווית חלקי היתר) או טנגנס (ניצב מול הזווית חלקי ניצב ליד הזווית) בהתאם וכתיבת משוואה.
  • פתרון. אם צריך למצוא זווית, משתמשים בכפתור SHIFT.
  • למדנו שלעיתים נצטרך לחבר או לחסר זוויות או קטעים.
השלבים בפתרון שאלות מילוליות:
  • סימון כל משפט.
  • שימוש בכל משפט בהתאם לתפקידו: 
    • סימון נעלמים.
    • בניית משוואה.
  • בדרך כלל כדאי לסמן את הנעלם/ים כמה שמבקשים למצוא בשאלה.
  • כתיבת משוואה ופתרונה.
אבקש להגיש עד מוצאי שבת ה- 16 בספטמבר את שאלת הטריגו' מהשיעור הקודם:

וכן את השאלה המילולית הבאה:

ההגשה תיעשה באמצעות סריקת התשובות עם CamScanner, המרה של הפתרון לקובץ pdf אחד, מתן שם מהצורה: First.Last.2017.09.13.pdf (כאשר First זה השם הפרטי, ו- Last זה שם המשפחה שלכם), העלאתו לגוגל דרייב שלכם ושיתוף הקובץ איתי.

אלה התרגילים שפתרנו בכיתה:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה